Vânzări și Negocieri
Formator/Expert, domnul Vitalie Popa, Vice Director & Senior Consultant la AXA Management
Subiecte abordate:
- Identificarea dificultăților în realizarea proceselor de vânzare și negociere.
- Planificarea corectă a vânzărilor și care este ciclul lor.
- Aspect de bază ale managementului vânzărilor
- Etapele procesului de vânzare
- Pâlnia de vânzări – aplicabilitate practică
- Importanța realizării evaluării rezultatelor post-vânzare
- Procesul de negociere, procedee și tactici de negociere
Managementul Resurselor Umane în cadrul Întreprinderii
Formator/Expert, dna Cioclea Pelaghia, director Cerum SRL
Subiecte abordate:
- Analiza contractelor de muncă și de prestare servicii / bunuri
- Mecanisme pentru motivarea personalului
- Planificarea, Recrutarea, Evidența personalului
- Managementul Resurselor Umane
- Raporturile de muncă în cadrul afacerii
- Munca zilierilor
- Angajarea persoanelor străine
Management financiar, planificare bugetară și gestionarea/monitorizarea fluxului de mijloace bănești
Formator/Expert, dnl Sergiu Sahanovschi, Business Inteligent Services
Subiecte abordate:
- Managementul Financiar (MF): Definiție, Esență, Scop
- Funcțiile MF. Activitățile MF. Mecanismul MF. Obiectivele MF
- Fluxul de Numerar (CF) – Ce este, De ce este important. Metode de calcul
- Rolul MF în Organizație
- Ce este Fluxul de Capital Prognozat? Cum construm Prognoza?
- Interacțiunea MF în Organizație
- Gestionarea și Monitorizarea CF
Expert pe calitate în sectorul HoReCa
Formator/Expert Elena Macovschi, CaBaRe.md
Subiecte abordate:
- Cine este expertul în controlul calității, atribuțiile de bază
- Principii de control a sălii și a întregii activități
- Cerințele de igienă
- Cerințele față de materia primă
- Etichetarea și termenii de valabilitate ale produselor
- Procesarea ouălor, dezghețarea și înghețarea materiei prime
- Instrucțiuni de spălare a vaselor
- Pricipiile de asigurare a calității
Oportunități de Finanțare oferite de către ODA
Isae Spînu – specialist ODA (Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului)
Subiecte abordate: portofoliul programelor de finanțare ODA:
- Pare 1 + 1
- Pare 1 + 2
- Femei în Afaceri
- Start pentru Tineri
- Moldova Inovează
- ECO IMM
- Crește și Internaționalizează
- Digitalizarea IMM și Retehnologizare și Eficiență Energetică
Export Academy
Formatori/ Experți Gateway&Partners Moldova:
Andrei Crigan, Partner
Cornel Coser, CEO & Partner
Sabina Hangan Crigan, Partner
Academia presupune o zi de instruire generală în domeniul Exportului după care 3 sesiuni de mentorat pentru participanți pe subiectele:
- Tema 1. Auditul activității de export. Testul de pregătire al exportatorului. Strategia și planul de export
- Tema 2. Cercetarea de piață, inclusiv cercetarea preliminară. Instrumente de analiză
- Tema 3. Identificarea potențialilor parteneri la export. Comunicarea cu potențiali parteneri: de la întâlnirea cu clienții la oferta comercială.
Agro Atelier
Subiecte abordate:
- Subiecte de interes în domeniul agricol pentru intervenție
- Probleme actuale
- Necesități de implicare a experților din domeniu
Tehnici și Instrumente de Motivare a Angajaților
Formator/Expert, Cioclea Pelaghia, Cerum SRL
Subiecte abordate:
- Mediul motivațional în calitate de element al culturii corporative.
- Tehnicile și metodele motivării non-financiare.
- Pachetele compensatorii.
- Ciclurile vieții, etapele carierei și necesitățile legate de fiecare etapă.
- Stimularea angajaților cu diferite tipuri de motivare.
- Secțiunea întrebări- răspunsuri.
- Principiul de individualizare a pachetelor compensatorii.
- Componentele pachetelor compensatorii și influența acestora asupra motivației salariaților.
Instrumente practice de Finanțare a Afacerii. Completarea Formularului de Aplicare
Formator – Bordianu Elena
Subiecte abordate:
- Servicii, infrastructură, programe de suport în lansarea afacerii
- Prezentarea programelor IP ODA
- Atelier practic – completarea formularului de aplicarea pentru programele de granturi IP ODA
Calcularea Valorii Energetice. Alergeni. Standarte HoReCa și implementarea acestora
Formator/Expert – Elena Macovschi, CaBaRe.md
Subiecte abordate:
- Determinarea valoarii energetice a mâncărurilor, luând în considerare digestibilitatea și pierderile la gătit.
- Identificarea alergenilor și cerințele obligatorii de respectat atunci când aceștia sunt menționați în meniul unei unități.
- La ce servesc standardele?
- Cum se gestionează sugestiile „ciudate” ale angajaților.
- Cum se monitorizează calitatea implementării noilor standarde.
- Informație utilă și cazuri exacte, analizate detaliat.
- Ce sarcini rezolvă standardele și ce nu pot face?
- De ce standarde este nevoie în HoReCa?
- Ce să standardizezi în HoReCa?
- Standardele de reglementare, comportamentale și organizaționale.
- Cum se implementează noi reglementări în companie (implementarea schimbării): „tehnica în 4 pași”
- De ce nu sunt aplicate standardele și cum să se influențeze acest lucru.
Vizită de studiu la Iași, domeniul Textile
Scopul vizitei ține de schimbul de experiență și tehnologii noi în domeniul textilelor:
- Organizarea proceselor de munca pe secunde, respectarea tactului in proces (normarea)
- Practici de economii timp in proces, lichidarea pierderi de timp neefectiv, combinarea efectiva a proceselor manuale cu proces la mașina de cusut.
- Cum se practica inlaturarea neconformitati la produse finite.
- Ce proceduri efective aduc la majorarea productivitatii in linie.
- Forme de organizarea evidentei produselor confectionate
- Practici de majorarea vitezei operatorului la mașina de cusut („manuiala” operațiuni la masina, folosirea diferite garnituri si suporturi la masina de cusut (picioruse triple,altele), suporturi la masa, folosirea efectiva a procesului de lansare in productie
- Organizarea controlul calitatii in linie si la final.
- Conlucrarea tehnolog cu maistru in linie si cu controlor calitate.
- Organizarea procesului de producere si controlul calitatii.
A fost vizitată compania „Cristian ABC” care a pus la dispoziția beneficiarilor din R.Moldova personal calificat pentru:
- Prezentarea tehnologiilor de producție in vederea însușirii de noi tehnici in domeniul de confecții.
- Îmbunătățirea procesului operațional de confecții prin optimizarea si eficientizare a etapelor de cusut
- Prezentarea condițiilor/etapelor necesare la efectuarea unui audit. Importanța reprezentării la târguri internaționale.
Vizită de Studiu Estonia
Scopul vizitei:
- Vizitarea companiilor și preluarea celor mai bune practici ce țin de automatizarea/digitalizarea business proceselor, relațiilor cu partenerii, implementarea noilor tehnologii în sectorul agro-industrial;
- Vizitarea companiilor specializate în comerț internațional/supply chain, rețele în vederea identificării de parteneriate comerciale pentru participantii din RM.
Au fost vizitate: Põllumajandus- ja Toiduamet, SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus (HEAK), Bambona As, Balti Jaama Turg, KariaMarket, Leibur, Muhe Mesi, Meki, Grossi Toidukaubad, Rakvere LK, PÄTS Sahver, Embassy of the Republic of Moldova to the Republic of Estonia, Einar Vallbaum, Sven Hõbemägi.
Companiile au fost foarte deschise și disponibile de a colabora cu beneficiarii din R.Moldova. Urmează procesarea informațiilor, ulterior aplicarea, în scopul lansării activităților de export și colaborare între companiile din Moldova și cele din Estonia.